onsdag 8 oktober 2008

Medlemsintervju - Emmaae

Berätta lite om dig själv Emmaae!

Jag kommer från Luleå, men bor i Genova i Italien sedan 2 år tillbaks. Här går jag en utbildning på universitetet i ”interkulturell kommunikation”, mitt huvudämne är arabiska – språk, kultur och litteratur! Det är hur roligt som helst, speciellt när jag sedan får resa och pröva mina färdigheter i det arabiska språket.
Jag passar även på att resa en hel del här i Italien, själv eller tillsammans med min pojkvän (som är lika restokig som jag!).


Hur upptäckte du trivago?

Jag fick ett meddelande från Helena på en annan resesajt där jag är medlem.


Vilken var din senaste resa?

Ålesund, Norge, för att vara med på en kompis bröllop och sedan vidare till Luleå för att hälsa på familjen.


Vilken blir din nästa resa?

En långweekend i Istanbul om två veckor!


Berätta om ett reseminne som du aldrig glömmer!

Oj, jag har så många! Hela min vistelse i Jemen var helt oförglömlig; att bo i Sana’as gamla stad och träffa alla underbara människor där, vandra omkring bland de vackra byggnaderna, skvallra med kvinnorna på kvarterets badhus, gå på semi-illegala nattklubbar, åka omkring med militäreskort… men jag minns speciellt resan till Tihamaregionen vid Röda Havet där vi besökte små världsarvsbyar mitt ute i öknen i den extrema hettan… Det sägs att Zabeed, en av byarna vi besökte, är världens varmaste plats. Jag tvivlar inte en sekund på det… Tänk dig hur det skulle kännas att promenera runt, fullt påklädd (med slöja!) i en het bastu. Precis så var det!


Något som du aldrig reser utan?

Kameran, sköna skor, en bra bok och ett litet reseapotek!


Vad är det bästa med trivago?

Att man kan få så många bra tips på nya resmål! Det är roligt att läsa recensioner och titta på alla fina foton från alla världens hörn… och det är kul att kunna bidra lite själv också!


Vilken är din favoritplats på jorden och varför?

Även här finns det alldeles för många! Sydney ligger lugnt bland de 3 första i alla fall, det är en helt underbar stad som har jättemycket att erbjuda. Toscana ligger bra till också… och så även Sana’a, Genova, Abisko och Luleå skärgård!



Inga kommentarer: