måndag 13 oktober 2008

Veckans Recension - Movieland Studio Park, Garda

Det kändes verkligen som om man gick omkring i filmlandet i Movieland Studiopark och man fick se massa olika byggnader och speciella bilar och andra saker ifrån olika filmer. Blandannat så var det en hörna som var uppbyggt från filmen Dukes of hazzard, man kunde också se olika delar från Blues Brothers, Tillbaka till framtiden, Terminator, Rambo, U571, Tombraider, Cartoon Netwoork, Peter pan, Legenden om Zorro och mycket mer.

Här gick man omkring och det kändes som om allt var på film, inte gick man väl här i verkligheten? Det första vi gjorde var att åka simulator-ubåt från filmen U571 och dom krigade i spöregnet och man kände hur det gungade till och rann in vatten lite här och där när man satt i ubåten. Det var verkligen en rolig upplevelse. Sen såg vi på en show på cirka 20minuter om Rambo när han slåss för att rädda fångarna och det skjuts och sprutar eld lite här och där, var verkligen imponerad av denna häftiga show och killarna älskade denna show.

Sen fick vi också se på en show från Legenden om zorro men den var jag inte lika imponerad av dels för att man var tvungen att gå igenom en restaurang för att komma in till showen och sen för att det var så fullt på alla platser så man fick inget bra ställe att sitta på så man såg ganska dåligt, sen pratade de bara Italienska på alla dessa shower och det var också väldigt tråkigt. Sen gick vi omkring och kollade överallt och gick igenom skräckhuset där de verkligen visste hur man skulle skrämma slag på varandra men jag är väl ganska härdad och tycker bara sånt här är roligt :)

Sen så gick jag, sambon och LindaMs sambo in för att se terminator i 5d bio medans Linda och sonen skulle se på Peter Pan showen som gick på samma tid. Jag kan säga att Terminatorbion verkligen var imponerande!! Man fick speciella glasögon att ha på sig för att se 5d bion med bra kvalite (testade utan också bara för att se skillnaden och då var det suddigt och man fick ont i huvudet, så använd glasögonen) och de slåss och hoppade ut gubbar ifrån bioduken och det kändes som om de skulle skjuta på en eller dra till en med armen så man ville nästan ducka, allt var så häftigt gjort och jag vill inte avslöja allt men det som händer sist är verkligen det häftigaste.

Sen såg vi också på en show från High School Musical där de dansades och sjöng och sen kom det en maskot-fågel som körde omkring och lekte med sin fyrhjuling. Allt här var så himla roligt och det kändes som man upplevde allt som om det var på riktigt. Sen gick personalen omkring utklädda till olika personer ifrån dessa shower som tillexempel Rambo, Jack Sparrow, Blues Brothers, Marilyn Monroe, tjejen från Tombraider och många fler. Väldigt rolig nöjjespark blandat med shower och åkattraktioner och här kan man verkligen tilbringa en hel dag vilket hade varit det bästa. När man kommer in får man en tidtabell där de står vilka tider de olika showerna börjar och ibland går några samtidigt men vissa shower går ju också flera gånger så det gäller att planera in alll vad man har lust att vara med på. Rekommenderas verkligen och får toppbetyg av mig!!

Var väldigt lätt att hitta hit då det bara var att köra mot Garda och sen stod det skyltat till Caneworld. Parkeringen kostar 3 euro och då får man stå där hela dagen. Vi köpte ju biljetter för 2 parker på en dag och eftersom vi köpte dessa biljetter på hotellet med rabattpris så betalade vi cirka 220kr för 2 parker per person vilket jag absolut tycker att det är värt. Gillar man film eller vill se och göra något annorlunda så rekommenderar jag verkligen detta stället!!