måndag 26 januari 2009

Sevärt - Utsiktsplats

I veckans tema den här veckan visar vi upp en utsiktsplats som vi vill rekommendera, det kan vara en utsiktsplats nära där man bor eller en utsiktsplats som man har besökt under någon semester.
För att delta i veckotemat skriver du ett inlägg i din blogg om den plats som du vill visa upp, gärna med ett foto som visar platsen, länkar tillbaka till trivagos blogg och fyller i länken till inlägget genom att klicka där det står "Mr Linky" lite längre ner i det här inlägget.
Alla som vill får så klart vara med!

Här är ett exempel på en utsiktsplats:

Storkasberget, Arvika

Storkasberget är en utsiktsplats högt upp på berget strax utanför Arvika. Mitt på berget finns det ett utsiktstorn som man kan klättra upp i, vid fint väder kan du se utsikten över så gott som hela Arvika med omnejd och sjön Glafsfjorden. Bredvid utsiktstornet finns det ett cafe men om man är sugen på att ta med picknickkorgen så finns det flera bord och bänkar eller om man hellre vill ta med sig korv och bröd så kan man grilla på Storkasbergets eldplats. I anslutning till Storkasberget finns det också ett vandringsled som är cirka 3,5km lång som slutar vid Ingestrand.
För att hitta till utsiktsplatsen är det lättast att köra mot Säffle riksväg 175, cirka 100 meter efter rondellen vid Volvo, Vik och bensinmacken så står det skyltat och då ska man svänga vänster, sen kör man några hundra meter till och svänger till höger, sen är det bara att köra rakt upp mot berget. Där finns det en stor parkeringsplats och det finns också en utetoalett.
___________________________________
Bild & Text: Milli
___________________________________







6 kommentarer:

Anonym sa...

Nu finns min utsiktsplats i min blogg.

Anonym sa...

Kanon utmaning. Tack för bloggen. Ska kolla in dom andra bidragen nu.

Anonym sa...

Hej! har aldrig tidigare varit med,vet inte riktigt hur det funkar men jag har lagt upp bild på min blogg :-)
Mvh Anna-Carin

Anonym sa...

Den här veckan hann jag med, och trots att jag nu finns i Linköping drogs utsiktblickarna till Norrbotten och Tornedalen.

/Avsändare Margareta G

Experiencia Spanien, Spain, España sa...

I sista stund fick jag upp denna veckans tema. Jag har försökt vara med de senaste veckorna, men tiden har sprungit ifrån mig. Nu hann jag iaf ikapp.

Kika in på vår utsiktsplats, naturligtvis från Spanien (fattas bara).
http://experiencia-espana.blogspot.com/2009/02/utsiktsplats-el-estrecho.html

/Malin, Experiencia

Unknown sa...

Nu har även jag lyckats ladda upp min bild. Kika in på http://sandbarnet.blogspot.com/2009/02/and-i-am-back.html - ett besök till de andalusiska bergstopparna.

Ha en fortsatt bra helg!