söndag 10 augusti 2008

fototriss - Rörelse

Med mycket små handrörelser (får man förmoda) har denna fantastiska skulptur skapats ur ett enda stycke. Jag såg den på Chatuchak Market i Bangkok och önskade att triviala saker som maxvikt på flyget inte fanns...

En bankrånarrörelse (jaja, något långsökt, jag vet ;o) på Sioux CityGran Canaria

Jag blir rörd när jag ser den här söta statyn i Giardino Pubblico i Taormina på Sicilien
_________________________________________
Fler tolkningar på temat hittar ni på Fototriss

11 kommentarer:

annette sa...

Så fina och stämmningsfulla bilder Du bjuder på!

Instämmer med Dej om trean, var den bild som vann hos mej!

Kram //annette

Anonym sa...

Jag älskar elefanter så bild nummer ett får bli den jag väljar som vinnare här...men det var svårt att välja! Kramis L

Lena sa...

Jättefina bilder och tolkningar. Jag gillar alla tre, men ettan är strået vassare pga det otroliga arbetet med att tillverka skulpturen. KRAMEN!

www.tematoken.blogspot.com

Anonym sa...

Härliga bilder! Vilket jobb det måste ligga bakom första bilden! Den blev favoriten!

mossfolk sa...

Kul med tre olika tolkningar på samma ord!

Anonym sa...

Fina bilder. Ettan verkar ha krävt väldigt mycket små rörelser. Den var hur fin som helst.

Anonym sa...

Roliga tolkningar och fina bilder med innehåll. Bild nr tre med paret är min favorit.

Anonym sa...

Härliga foton som vanligt.. den första vinner mitt hjärta allra mest, men det är så svårt att välja ut då alla faller en på läppen:-)

Anonym sa...

den första bilden är så annorlunda och först såg jag inte elefanterna,
fina bilder allihop men ettan blir min favorit och sedan statyn.

Husbilen Credo sa...

Fina foton alla tre men första är ju jätte fin.
Ha de gott!

bollebygdsbo sa...

Jag tycker nog bäst om första bilden.
tack för alla tre.

http://villsen.blogspot.com/2008/08/fototriss-vecka-33.html