onsdag 27 augusti 2008

Medlemsintervju - Milli

Berätta lite om dig själv!
Mitt riktiga namn är Marie-Louise men dom flesta kallar mig Milli, som också är mitt användarnamn på trivago. Jag blir 22 år i Oktober och är född och uppväxt några mil från Göteborg men har dom senaste 9 åren bott i Värmland. Jag och min sambo Tony köpte hus för 9 månader sen i ett väldigt lugnt villaområde i Arvika. Jag jobbar som butikssäljare på Panduro Hobby och älskar att pyssla och sätter mig gärna ner så fort det finns tid. Något annat jag också tycker är jättekul är ju självklart att resa, tyvär har man varken råd eller tid att resa så mycket som man vill men några resor blir det då och då.

Hur upptäckte du trivago?
Det var när jag sökte på Altavista om London, då dök det upp en länk med namnet trivago och klickade mig genast vidare för att se vad det var. Sen dess har man lixom fastnat för trivago :)

Vilken var din senaste resa?
För någon månad sen var jag och kompisarna i London.

Vilken blir din nästa resa?
Om 1 vecka är det dags att resa igen och då bär det av till Italien med sambon och hans syster LindaM som också är medlem på trivago och hennes lilla familj.

Berätta om ett reseminne som du aldrig glömmer!
Ett reseminne jag nog aldrig kommer till att glömma var när vi skulle åka hem från London. Vi kom till flygplatsen i god tid före planet skulle lyfta. Vi fick stå i en lång kö för att checka in, sen fick vi gå till ett ställe och lägga upp väskorna på rullbandet, sen skulle vi igenom passkontrollen och det sista var säkerhetskontrollen. Allt gick bra trodde jag ända tills jag kom fram till passkontrollen där damen mäter min väska och säger att den är 3 cm för stor :( När jag köpte väskan stod det att den var 55cm lång men hjulen var alltså inte inräknade i dom måtten!! Jag berättade att väskan blev godkänd genom dom andra kontrollerna men damen svarade surt att den var inte godkänd genom denna kontroll. SHIT tänkte jag, vad F*N gör jag nu? Hjärtat slog nog dubbelt så fort här!! Kompisarna gick ju före mig i kön och fick inte gå tillbaks för att vara med mig. Så jag fick leta upp incheckningen igen helt på egen hand och det var en stor flygplats så det var inte bara, bara. När jag äntligen kommit fram och stått i den ännu längre kön än tidigare så fick jag förklara med min "knaggliga" engelska vad som hänt. Då skulle jag gå och köpa en biljett för att checka in väskan och stod åter i en lång kö, när jag kommit ända fram säger han bakom disken att det var fel kö jag stått i och att jag skulle gå runt hörnan. Åter igen fick jag stå i en lång kö och fick äntligen betalat för resväskan. Sen var jag tvungen att gå till första incheckningen igen för att få ett incheckningsnummer och en namnlapp. Sen var det tillbaks till väskinlämningen och lägga upp väskan på rullbandet. Var helt säker på att jag nog skulle bli tvungen att ta nästa flyg för allt tog så lång tid, kompisarna ringde flera gånger för att fråga hur det gick och om jag kom snart, dom var nog lika oroliga som mig. Sen tillslut fick jag stressa vidare till passkontrollen och säkerhetskontrollen. ÄNTLIGEN kunde jag slappna av för där stod kompisarna och väntade och jag hann med flyget. Så stressad som jag var då och i utlandet med min knaggliga engelska och allt som jag fick klara av helt på egen hand och bara att hitta fram till alla köer och kassadiskar var inte lätt alltså!! Jag var mycket stolt över mig själv på vägen hem :)

Något som du aldrig reser utan?
Pass och pengar, har man det så kan man köpa sig nya kläder eller något annat som man eventuellt skulle ha glömt. Skulle nog inte lämna min mobil heller men har man med sig pengar så kan man ju faktiskt ringa från någon telefonkiosk.

Vad är det bästa med trivago?
Det bästa med trivago är nog att det finns så extremt mycket tips på vad man kan hitta på under semestern. Man kan ju se bilder på så gott som alla sevärdheter i hela världen och det är det som gör trivago så bra! All information är samlat på ett ställe.

Vilken är din favoritplats på jorden och varför?
Har ingen direkt favoritplats.


1 kommentar:

Anonym sa...

det är ju verkligen stressigt på flygplatser också..