onsdag 24 september 2008

Medlemsintervju - henrik_rrb


Berätta lite om dig själv Henrik!
Jag är en 30-årig kille från Göteborg som älskar sport och resor. Lämpligt nog har jag därmed också världens bästa jobb, eftersom jag som sportjournalist får chansen att resa runt i Sverige och Europa och se en massa olika sportevenemang.
Min första egna utlandsresa gick till London 1999 (England-Sverige, EM-kval i fotboll) och har sedan dess följts av mängder av andra utflykter. Oftast ingår det minst en fotbollsmatch i varje resa, men ibland gillar jag att bara koppla av också.

Hur upptäckte du Trivago?
Det var Helena som skickade en inbjudan till mig. Jag är sedan tidigare medlem på ett engelskspråkigt resecommunity, och det var där hon fann mig. Något som jag är mycket tacksam för i dag!

Vilket var din senaste resa?
Albanien i början av september. Ett helt fantastiskt land. Jag och en kompis åkte dit för att se Albanien-Sverige i VM-kvalet, och fick under fem dagar chansen att utforska både semesterparadiset Durres och huvudstaden Tirana. Albanien är nästa stora charterresmål enligt mig.

Vilket blir din nästa resa?
Jag har en skön fotbollsresa framför mig i mitten av oktober. Flyger till Milano och ser Milan-Sampdoria på söndag eftermiddag. Måndagen ska jag ägna åt att äntligen få se Da Vinci-målningen “Den sista måltiden”, och på tisdag eftermiddag bär det av till Turin för Juventus-Real Madrid. Onsdag morgon flyger jag (länge leve Ryanair!) till London och ser Chelsea-Roma på kvällen. Hem igen till Göteborg på torsdag förmiddag. Såna här kortresor är helt fantastiska.

Berätta om ett reseminne du aldrig glömmer!
18 dagars segling i Västindien vintern 2007. Vi var tio kompisar som bodde på en segelbåt och åkte runt till nya öar varje dag. Allt var helt magiskt, vädret, maten, drinkarna, snorklingen och givetvis alla fantastiska öar. Blir ett återbesök nästa vinter om allt går som det ska.
Mitt, egentligen enda, negativa reseminne är från Agadir, Marocko. Varenda människa ville lura mig på pengar. Aldrig mera Nordafrika!

Något du aldrig reser utan?
Pass, visakort, mobil och min kamera. Resten går att fixa på plats om det krisar.

Vad är det bästa med Trivago?
Restips på svenska, det har jag saknat i många år! Sökmotorn för hotellbokningar kommer jag också ha grym nytta av framöver.

Vilken är din favoritplats på jorden, och varför?
San Siro, Milanos fotbollsarena där jag som Milansupporter har upplevt så många magiska ögonblick. Den glädje jag kan känna när mitt favoritlag gör mål i en viktig match tror jag bara kommer att slås den dag jag blir pappa.
Favoritplats nummer två är Il Duomo, den gigantiska katedralen i Milano. Efter en stressig shoppingtur i stan är det helt fantastiskt att få gå in i domen, tända ett ljus och tänka på familj och vänner där hemma.

Ditt största bekymmer just nu?
Kampen mellan min resfeber och mitt dåliga samvete. När kommer det miljövänliga flygplan!?



1 kommentar:

Anonym sa...

intressant.. kul att läsa.. ;-)