torsdag 4 september 2008

Medlemsintervju - Redpaint



Berätta lite om dig själv Redpaint!

Jag är Blekingska och bodde några år i Göteborg innan jag flyttade till Brighton, England för några år sedan Jag hamnade här då jag gick en kurs och stannade när jag träffade min sambo. Jag jobbar just nu på en högstadieskola inom Learning Support och hjälper alltså dem som har lite olika svårigheter.
Jag älskar att resa men gör det alltför sällan..

Hur upptäckte du trivago?

Jag hittade hit när Helena bjöd in mej för nästan ett år sedan då trivago Sverige var ganska nytt. Nu är jag mer eller mindre beroende.. ;-)

Vilken var din senaste resa?

Min senaste resa var Sverige. Jag kom precis tillbaka efter 4 veckor där. Jag åker hit varje jul och sommar. Är min sambo med mej så försöker vi se lite nytt av Sverige och var nu senast på Öland där jag inte varit sen jag var liten.
Det blir lätt att man alltid åker till andra länder och glömmer bort Sveriges pärlor- det finns ju ganska många av dem också..

Vilken blir din nästa resa?

Jag vet inte riktigt vart men vi stannar nog inom Europa för vi fick gratis flygbiljetter när vårt senaste flyg blev försenat. Vi får se vart vi hamnar, det finns ju mycket att se.. Jag vill i alla fall til något varmt och skönt.. och dyka. Grekland ligger nära till hands då det är ett tag sen jag var där så nån grekisk ö hade varit härligt..

Berätta om ett reseminne som du aldrig glömmer!

Detta reseminne är tyvärr ett negativt, men det är det jag kommer ihåg alltid. Jag var i Alanya, Turkiet med familjen på 90-talet och jag var ganska ung. Vi var på hotellets restaurang och jag skulle på toa. Den var väldigt liten och låstes med en nyckel. Jag har klaustrofobi och tyckte därför det var obekvämt redan från början. När jag skulle gå ut fick jag inte upp låset och fick så klart panik. Jag fick tänka för mej själv att lugna ner mej, sätta mej ner, vatten i ansiktet och vänta ett tag. Jag vred och grejade med nyckeln och till slut öppnades dörren. Jag rusade ut och skällde på mamma och pappa som inte hade saknat mej på de minutrarna jag var borta som kändes som timmar.

Något som du aldrig reser utan?

Förutom passet och Visa-kortet så är det alltid kameran... Det är ju synd om man skulle glömma den. Det är ju ett sätt (i alla fall för mej) att minnas resan och se tillbaka och återkomma till just det stället. Jag älskar att ta foton så den finns alltid med.


Vad är det bästa med trivago?

Det bästa är att man får så mycket restips, det är kul att läsa alla recensioner och se foton på ställen man kanske aldrig kommer att se av olika anledningar. Att drömma sej bort och bli lite avis kanske.
Och så att hjälpa till och bygga upp trivagos databas är jättekul..
Sen har jag lärt känna människor via trivago, det tycker jag är roligt.

Vilken är din favoritplats på jorden och varför?

Jag vet inte om jag har nån favoritplats direkt. Jag har nog inte upplevt den ännu. Men jag gillar ju havet och stranden så jag föreställer mej ett paradis med vit sandstrand och blågrönt hav.. Fast ingen ställe i världen är ju kul om man är ensam så det måste vara med någon som man håller kär.. ;-)

Om du fick åka precis vart du ville i världen vart åker du då?

Jag är ju en sommarmänniska ända ut i fingerspetsarna även om alla årstider har sin charm. Men jag skulle definitivt åka till Maldiverna. Vita stränder, härligt hav och så vill jag dyka och se det underbara undervattenslivet... Att bo i en liten bungalow på stranden med vattnet som går under.. Solnedgången är vackert rosa.. .Det är liksom paradiset tror jag.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Ooh, där är den ju! Intervjun jag väntat på! ;o)

Hemskt med toan där. Sådant gillar verkligen inte jag heller.

Grekland och Maldiverna... Mycket fina val. Jag kan tänka mig dem också. Att få blicka ut över ett blått och varmt hav nu med sanden mellan tårna. (Jag får byta skrivbordsunderlägg på datorn här..)

Anonym sa...

jasså du har väntat på den.. ;-)