måndag 3 november 2008

Veckans Recension - Rayong Chalet Resort, Rayong

Bor faktiskt granne med Rayong Chalet Resort och har varit där inne några gånger. Oftast går jag in där för maten på deras restaurang, älskar deras Chicken green curry! Suverän måste jag säga!

När det kommer till boendet där så har jag spanat både Bungalows och hotellet och enligt min ärliga mening så rekommenderar jag inte bungalowsen. Ok, jag är inte den som behöver 5-stjärning, tycker det är en del av charmen med thailand att det ska vara lite sådär, men jämför man bungalowsen med hotellrummen så hade jag hellre tagit hotellrum som är mycket fräschare... och utsikten från dem är ju helt oslagbar eftersom det ligger direkt på stranden!

Ligger dock lite öde om man vill ha liv och rörelse, men taxi är ju inte dyrt och hotellet ordnar med sådant om man ber om det. Perfekt om man vill ha en rogivande semester och känner man för lite party så är det ju bara att ta sig in till Ban Phe och ta färjan över till Koh Samet, eller lyxa till det lite och beställa en speedboat som snabbt tar en dit.

Storleken på rummen är helt ok, även bungalowsen.
Renhetsgraden är också bra, men bungalowsen är som sagt iinte i bästa skick, där är hotellrummen bättre.

Hotellet kan ordna med transport, men det finns ex inte taxi eller mopedtaxi i närheten som man bara kan gå ut och ta. Man måste alltså boka.

Nattlivet här är väldigt lugnt. Vill man ha liv o rörelse så är Koh Samet närmast eller om man tar taxi till Pattaya.

Som sagt, området är väldigt tyst och perfekt om man vill ha lugn och ro, eller för familjer.
_______________________________________________________________________
Text: Sanca

Inga kommentarer: