måndag 12 januari 2009

trivagos veckotema - Strand

Veckans tema på trivago
Vad kan väl passa bättre nu när alla fester är över och sommaren ännu är långt borta än att drömma sig tillbaka till sin favoritstrand?

Ps, glöm inte att rösta på vad du tycker att trivagos veckotema ska heta här bredvid till höger


Första gången jag var på Sardinien var i januari. Hemma i Sverige var det full vinter, men på Sardinien var temperaturen riktigt behaglig (strax över 15 grader).

På vägen till och från hotellet vandrade jag gärna på stranden och tittade förvånat på de konstiga "bollarna" som låg där - ungefär som julgranskulor i storlek, men i naturmaterial (fibrer). Först kunde jag inte förstå hur de hamnat där, men det är naturens krafter som rullar fibrer från palmerna till dessa bollar. Fantastiskt!

Januari är väl inte rätta tiden att uppskatta stranden, men att gå där i solen var inte fel. Jag vill inte påstå att det var trångt på stranden i januari, men en och annan människa hade faktiskt hittat dit.

Jag var där också i april, när våren kommit närmare, och då var det riktigt skönt där.
Utsikten är fin, och strandpromenaden med palmerna är härlig. Man höll just på att snygga till med stenläggning.

Kan tänka mig att det inte är fel att komma hit närmare sommaren.
_____________________________________________________________________
Text & Bild: Quintus
_____________________________________________________________________


Klicka här för att lägga till länken till ditt bidrag!
______________________________________________________________________

www.trivago.se kan resenärer dela med sig av sina erfarenheter, planera sina resor och visa vart i världen de har varit. trivago har en av Europas största hotelldatabaser med prisjämförare och massor av foton och recensioner från medlemmar som redan varit där. Bli medlem du också, det är gratis och du tjänar en liten slant på att dela med dig!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte väl det, nu är det dags för sommardrömmar. Vem vill inte njuta på dessa breddgrader.

Resa med Herbert sa...

Hej!

Ja inget går upp emot en skön strand att drömma sej bort till, denna dag av regndis.

Välkommen in till min strand.

En fortsatt skön ny vecka önskar jag
Solvarma Irene

Anette sa...

Stränder! Vad härligt. Jag har faktiskt också varit på stranden en sväng idag. Vid Vättern, kallt och blåsigt. Men på sommaren är det härligt där....../Anette

Anonym sa...

nu när julen är över är stranden det jag ser fram emot.. :-)
i min blogg hittar man min lokala strand..

Anonym sa...

Tack för din fina kommentar. Jag skulle ha varit med på temat Strand men den hamnade på sandtemat istället sedan förra veckan:-) Välkommen åter!
Hade

Anonym sa...

Tack, nu fick jag drömt mig bort en stund. Mitt lilla bidrag finns i min blogg. :o)