måndag 23 februari 2009

Sevärt - Båttur

Den här veckans tema är "båttur". Det kan vara organiserade båtturer med guide, någon tur som man gillar att göra och vill rekommendera till andra med egen båt eller något annat som har med båtar att göra.
När du har skrivit om "din" båttur i din blogg så glöm inte att lägga till din länk här nedanför där det står "Mr Linky"!

Jag älskar att se städer från vattnet för man får så ofta se helt andra saker än det man sett från land. Mitt allra första Londonbesök inkluderade därför en tur på Themsen och det kan ha varit med det här rederiet men jag är inte säker då de idag har modernare båtar. För oss var det hur som helst dessutom ett utmärkt alternativ att ta sig från Greenwich tillbaka till centrala London med eftersom det på den tiden inte fanns tunnelbana så långt ut. Jag minns verkligen hur jag som stor anglofil kände närmast vördnad när vi åkte under Tower Bridge och även om jag idag gjort den turen flera gånger så är just den delen av sträcken väldigt mycket London.

Häromåret åkte jag definitivt City Cruises när vi återigen fick för oss att vi skulle åka eftersom de andra två i familjen inte prövat det här sättet att se sin huvudstad på. Det tycks ha hänt en hel del positivt med båtarna och jag tycker verkligen detta är ett "måste" för förstagångsbesökare i London.

Text & Bild: Sjalen



4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter intressant och ett måste om jag besöker London, missade det när sonen bodde där men får ta ett annat tillfälle i akt och självklart en båttur längs Themsen.

/Avsändare Margareta G

Unknown sa...

Kul, denna båttur är jag inbokad på veckan efter påsk. Ska bli intressant : )

Turben sa...

Hej!

Ni som gillar att resa mycket borde kolla in den här: https://www.facebook.com/flyforfree4/


"Vi på Flyforfree har precis bokat nästa sommars kommande poängresa. Den tar oss från Göteborg till Santiago (Chile) och sedan vidare ut i stilla havet mot Påskön.

För 3400 kr per person får vi möjligheten att flyga i Business Class t/r via Houston. När avresan närmar sig är tanken att boka om till Lufthansa First Class då biljetter där släpps 14 dagar inpå avgång.

Förutom denna resa kommer vi också att flyga till Nya Zeeland i vinter och utforska den södra ön. Vi har bokat poängbiljetter i First Class och betalar endast 3000 kr i skatter och avgifter. En resa som i normalfallet skulle kosta upp mot 75.000 kr per person!

I höst provar vi även München med SAS Business och senare i vår också Las Palmas. Resorna kostar 500 kr per resa."

Christine sa...

Jätte bra blogg! Tack så mycket :)