söndag 24 augusti 2008

Fototriss - En låt

Temat på veckans fototriss är tre bilder - en låt. Ett väldigt klurigt och roligt tema!
Dessa tre bilder kommer alla från inspelningsplatser till en mycket välkänd film, vars theme det är jag har valt som låt... Kan du gissa?

Denna kyrka heter Chiesa SS Annunziata och den ligger i en liten bergsby som heter Forza D´agro. Kyrkan användes vid inspelningarna till ett numera mycket berömt bröllop...

En liten, anspråkslös bar vid namn Vitelli i en liten, mycket vacker by vid namn Savoca. Huvudpersonerna satt vid bordet till vänster om dörren....

Denna mycket vackra järnvägsstation hittar man i Giardini-Naxos, och den har fått tjänstgöra som inspelningsplats till många, många filmer i sin historia, så även till denna....

Svaret hittar du här, men tjuvkika inte! :o)

25 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket bra bidrag!!!
Hjärnkontoret har inte vaknat än...visste, men blev ändå tvingad att tjuvkika!

Anonym sa...

Jag tänker för fullt... Mamma Mia är det som dyker upp i mitt huvud trots att jag inte sett filmen ännu. Men omgivningarna känns rätt på något sätt. :)

Nu måste jag tjuvkika.

annette sa...

Underbara bilder! Men jag var tvungen att tjuvkika;)

Kramen //annette

Anonym sa...

Vad kul att ha varit där... kände riktigt vibrationerna av musiken.
Fint, gillar foto 2 bäst
Erika

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Jag var tvungen att klicka på länken för att få svaret, men då konstaterade jag att det var en mycket bra tolkning av temat =) Kul!

Jag ändrade din länk förresten, eftersom det ska vara direktlänken till trissinlägget man ska lägga in i listan. Annars hittar ju inte besökarna dina trissbilder sen om de klickar på den längre fram när du har publicerat nya inlägg som hamnat före det här.

Ellas Inspiration sa...

Underbara bilder men tyvärr ingen aning så jag får tjuvkika...

Kram Karin

Anonym sa...

Verkligen vackert!

Anonym sa...

Jaha den... jag kunde inte, men fina bilder.

Anonym sa...

Häftigt... ;-)

Anonym sa...

Hej igen! Joodå! Du vet!
"Har ni sett herr Kantarell, han som bor ute i enebacken"!

Eva-Lena Sjösteen sa...

En riktig klassiker, med musik som imponerar. Fina bilder, men jag var tvungen att tjuvkika :)

Della sa...

Jo, jag tjuvkikade för jag kom inte på själv. Fina bilder.

Rajson sa...

Det här borde man ju kläckt!Visserligen var det länge sen jag såg filmen.Är nog dags för en titt.Helt givet när man bara vet svaret.
Underbara foton från dessa fina miljöer.

Anonym sa...

Kunde INTE komma på din låt. O hade nog aldrig gjort det heller så jag tjuvkikade...

du är inne på rätt spår med det är inte upp o ner-visan eller vad den kan tänkas heta.

Men fortsätt gissa på Ida o hennes visor du... *ler*

Anonym sa...

Den kunde jag inte alls men känner givetvis igen musiken!
Fina bilder, vilken underbar tågstation, så vacker.

Monkan sa...

Eftersom jag är urdålig på låtar så är det ingen idé att jag ens försöker... så jag koncentrerar mig på bilderna i stället, som det väl ändå handlar om.

Jag gillar ju att ta och se bilder på hus/byggnader :-) Kan inte bestämma mig om kyrkan eller järnvägsstationen är min favorit.

Anonym sa...

Javisst, nu har jag kikat på videon men det är ju solklart...dina bilder ger verkligen känslan av filmen! Kanon!
Kramis

Anonym sa...

Måste vara Gudfadern, men jag vet inte vad låten heter. Vackra bilder var det!

Husbilen Credo sa...

Häftig och måste ju erkänna att jag kikade efter tre gissningar. Den var "tricky one". Toppen tolkning!
Ha de gott!

Anonym sa...

Åh den där borde man ha klart.. Väldigt fin kyrka för övrigt.

Photos by Storm sa...

Ja, det borde jag fixat. Men det är ju ganska många år sen jag såg den. Fina bilder och jag skulle inte ha någonting emot att besöka platsen./Lis

Anonym sa...

Förlåt..men jag måsta tjuvkika.
Snygga bilder var det iallaafll ;)

Nollan sa...

Den här var klurig, klarade den inte utan fick tjuvkika :)
Fina bilder, gillar särskilt den från järnvägsstationen.
Ha det bra!

Anonym sa...

Sicilien är ju MIN ö. Jag har sett platserna du visar många, många gånger. Speciellt järnvägsstationen, den har jag nog passerat ett 100-tal ggr.
Musiken var det alltså inget besvär för mig att komma på.

Anonym sa...

Gudfadern absolut!! och nu ska jag titta efter om jag har rätt, men det har jag väl? jo det är klart jag har.
ha de!