söndag 7 september 2008

Fototriss - Trekantigt

Pyramiderna strax utanför Kairos stadskärna är välbesökta, och kan väl med lite god vilja kallas för trekantiga....

Dessa trekantiga små matknyten hittade vi på den lokala marknaden i Ao Nang, Thailand. De innehåller bland annat ris, och när man kommer hem sänker man bara ner de en liten stund i kokande vatten så är de klara att äta...

Ett nästan trekantigt litet tempel vid Monkey Cave Temple i Krabi-provinsen. Att bilden är lite suddig beror på att en hund började bli lite väl närgången för min smak....

Fler bidrag på temat trekantigt hittar ni på fototriss

26 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga trekanter!!! Vilket fyndigt ris,färdigmat i en miljövänlig förpackning. Det får bli min favorit!
Ha det gott!
Erika

Anonym sa...

Det var läckra bilder allihop! Pyramiden gillar jag bäst. /Anette

Anonym sa...

Vackra bilder! Pyramiden gillar jag bäst! Men sicket pillergöra med maten....fint!

annette sa...

Underbara bilder Du bjuder på, dom små marknyterna är ju fantastiska, dock blir pyramiden min favorit, andas så mycket historia!

Kramen //annette

Husbilen Credo sa...

Vackra bilder - gillar bilden i mitten snabbmat på Thailänskt vis kul. Ha en fin dag!

Eva-Lena Sjösteen sa...

Klockren var "färdigmaten" vilken suverän avändbar trekantig idé :D
Ha´de gott!
/E-L

Paula sa...

Oj här var det oxå svårt att välja en bild. Alla var ju lika härliga. Men tillslut bestämmde jag mig för riset. Smart.

Anonym sa...

Vilka fantastiska bilder! ÅHH vad ressugen jag blir! Måste kolla runt mer på din blogg märker jag!!! Kul! Hoppas att du får en bra söndag!

Anonym sa...

Fina fotade trekanter. Det mest överaskande var matknytena, kul.
Ha en skön söndag

Lena sa...

Så trevliga bilder! Så fick vi restips åxå. Vad sugen jag blir på att resa iväg, långt iväg. Kul bidrag. Jag blev väldigt nyfiken på matknytena. Undrar vad det är inuti och vad de smakar?... KRAMEN!

Rajson sa...

Pyramiden är ju klockrent trekantig!
Rispåsarna påminner mig om reklamen som går för ris nu.Där han kastar modern variat av dina påsar i en varm källa i Island!
Närgångna hundar är ett gissel trots att jag inte är speciellt skraj!

Kerstin sa...

Oj vilka läckra bilder. Kul med motiv från andra länder. Ha en skön söndag.

Anonym sa...

Å vilka fina trekantsbilder! Jag blir glad av dom.....

Anonym sa...

Vilka fina trekanter från världens alla hörn du hittat :)

Photos by Storm sa...

Härliga resebilder. Och vad representerar trekantigt bättre än pyramider. / Lis

Pumita sa...

Haha, det självklara är ofta det svåra! Det är klart att det ska vara en pyramid med i Fototrissen idag! Spännande bilder alla!

Bettan... sa...

Vilka härliga semesterbilder. Gillar speciellt pyramiden :) Tack för kommentaren på min blogg. Kram till dig :)

Anonym sa...

Hej! Och tack för din kommentar i min blogg. :-) Här var det trekantigt på diverse olika vis... De där matknytena ser fantastiskt spännande (och goda!) ut. Väljer dem till min favoritbild! :-)

Monkan sa...

Det trekantigaste av trekantiga, en pyramid. Tänk att få se en så live! Härlig bild. Knytena är ju lite lika mina tepåsar, fast jag valde ut en enda. Templet var stiligt.

Karin sa...

Härliga bilder på fina trekanter! Spännande med resetema. :) Kul att läsa dina tankar om mina bilder...jag håller med dig! Ha det gott!

Anonym sa...

Här har du hittat lite av varje.. gillar det där templet.. så vackert:-)

Anonym sa...

man blir lite ressugen när man ser dina bilder. Jag har inte varit i Kairo än så den bilden får bli min favorit. Tack för kommentar hos mig.
mvh åsa

Anonym sa...

vilka härliga trekanter!! matknytena är ju bara för söta:D

Ingrid sa...

Vilka vackra trekanter! Matknytena var fina tycker jag.

Synnøve. sa...

Så fina kort.
Gillar nog den sista bäst. Huset var så vackert utsmyckat.
Kram Synne.

Anonym sa...

jättefina bilder på trekanter. Bilden på templet är min favvis här.
kramis lilalili