söndag 19 oktober 2008

Fototriss -Skyltar

Casa Giulietta i Verona är ett populärt ställe att besöka, för vem vill inte se balkongen som sägs ha tillhört Julia i "Romeo och Julia"? Romantiskt så det förslår, men hemskt trist att den är full av klotter...

Corso Umberto, den fashionabla gågatan i Taormina är det förbjudet att vandra omkring med bar överkropp.....

Taormina-Giardini i Giardini-Naxos, den berömda järnvägsstationen som bland annat agerat inspelningsplats för filmen Gudfadern.

Alla 3 bilderna är även publicerade på trivago, resesajten där man kan tjäna pengar på att dela med sig av sina restips.

Fler skyltar hittar ni på veckans fototriss

20 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir verkligen full av vemod när jag ser hur nerkladdat det är under Julias balkong. Det blir ändå min favoritbild av nostalgiska själ1
Kramis

Anonym sa...

Lite romantik är aldrig fel så visst fastnar jag för den översta bilden trots klottret. Kul att se skyltar från annat land också

Ellas Inspiration sa...

Åh vad jag blev sugen på semester... Bra tolkning av temat och den andra skylten kunde ju inte varit tydligare! Hi hi!

Kram Karin

Anonym sa...

Kul med Corso Umberto-skylten. Jag var i Taormina för... det måste vara 20 år sen, och då fanns inte den skylten! I alla fall vill jag minnas att en del gick runt i bikini... :-)

Synnøve. sa...

Härliga skyltar.
Får lust att resa.
Kramen mig.

Pia sa...

Fina skyltar du fångat och min favorit blir nog nr.2!
Ha en härlig dag!

Anonym sa...

Tvåan är nog min favorit faktiskt...

Husbilen Credo sa...

Det är synd när det klottras så allt blir så tråkigt.
Annar gillar jag den bilden bäst - de övriga är oxå bra.

Tack för kommentaren hosmig.
Ha en fin söndag!

Anonym sa...

Tänk att det finns skyltar till nästan allt... Min favorit är första bilden med din beskrivning till, men är även fascinerad av mittenskyltens förbud! :-)Ha det så bra!

Benita sa...

Visst är det trist med klottret vid den första skylten, men den blir ändå min favorit.

Ninni sa...

Fina bilder alla tre. Fast visst är det trist med klotter på fel ställe...Jag gillar den sista från järnvägsstationen.
Ha en skön söndag!

Anonym sa...

Vilka fina bilder. Visst blir man lite förskräckt över klottret som finns överallt. Och man undrar varför?
Men den bilden blir ändå min favorit.
Ha det bra!

Anonym sa...

Vilka fina skyltar! Får en att längta utomlands trots naken överkropp förbudet :)

Anonym sa...

Taormina minns jag från en semester på Sicilien för tiotalet år sedan. Där fanns en vacker antik teater med utsikt över havet, om jag inte minns fel. Inte en enda skylt kommer jag ihåg. Men dina är fina.
:-)

Eva-Lena Sjösteen sa...

Reslusten väcks till liv genom att titta in här :) Järnvägsstationen blir min favorit...
Ha en fin vecka!
/E-L

Anonym sa...

Den första hade det, blir min favorit i alla fall.

/Zippo

Jo sa...

Trist med klotter, men ändå en fin skylt! :)

Jag önskar dock att det fanns förbud mot bar överkropp i stan även i Sverige. Fattar inte riktigt varför folk envisas med att gå och handla bara och svettiga.... :)

Ha det gott!

Anonym sa...

Alla tre var fina. Men jag gillar den sista skylten allra bäst! Blåvit o vacker.

Anonym sa...

Jättefina bilder allihopa. Favoriten är dock den mittersta, kul bild :)
Ha det bra!

Bengavoice sa...

Då är det alltså okej att gå med bar underkropp?